سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار تکنولوژی روز

صفحه خانگی پارسی یار درباره

iOS 14 و iOS 13; آیا باید iPhone خود را به روز کنید؟

بالاخره سیستم عامل بعدی اپل مشخص شد, در فرم بتا. چگونه با iOS 13 مقایسه می شود ، و آیا باید آن را ارتقا دهید؟

دوباره زمان آن است که ما به روزرسانی جدید iOS را نگاه کنیم و سعی می کنیم تصمیم به نصب آن بگیریم یا نه. اپل با نامگذاری به روزرسانی iOS 14 در سال جاری ، هیچ کس را شگفت زده نکرد ، اما در لیست آن ویژگی های زیادی وجود داشت.  ما در این مقاله iOS 14 را با iOS 13 مقایسه می کنیم و به شما کمک می کنیم تصمیم بگیرید که آیا نسخه جدید برای شما مناسب است یا خیر. توجه داشته باشید که این موضوع براساس اعلامیه های اپل در WWDC است و خود این نرم افزار هنوز آماده نشده است. وقتی نسخه نهایی منتشر شود ، ما بررسی های دقیق تری انجام می دهیم.

تاریخ انتشار

این سیستم عامل به احتمال زیاد اواسط سپتامبر در دسترس می باشد. قبل از آن می توانید بتا iOS 14 را امتحان کنید.

کدام آیفون ها می توانند iOS 14 را اجرا کنند؟

اولین سوالی که می توان پرسید این است: آیا آیفون من می تواند iOS 14 را دریافت کند؟ اگر آیفون شما در حال حاضر iOS 13 را اجرا می کند ، شانس دارید ، زیرا هر مدل از آیفون 6s به بعد قادر به نصب iOS 14 خواهد بود.

  • iPhone 6s & iPhone 6s Plus
  • iPhone SE (2016)
  • iPhone 7 & iPhone 7 Plus
  • iPhone 8 & iPhone 8 Plus
  • iPhone X
  • iPhone XR
  • iPhone XS & iPhone XS Max
  • iPhone 11
  • iPhone 11 Pro & iPhone 11 Pro Max
  • iPhone SE (2020)

طراحی و رابط کاربری

iOS 14 سه تغییر قابل توجه در این بخش دارد.

ویجت ها

در iOS 14 ویجت ها قابل تغییر شده اند. شما می توانید آنها را از گالری ویجت جدید انتخاب کنید ، اندازه آنها را متناسب با آن بکشید و آنها را به قسمتی از صفحه که می خواهید در آن بگذارید بکشید ، دقیقاً همانطور که می خواهید آیکون های برنامه خود را مرتب کنید.

صفحه نمایش کامل دیگر برای Siri و Phone وجود ندارد

این در iOS 14 کامل است ، که بسیار درخشان است: اکنون هر دو برنامه محدود به جعبه های اطلاع رسانی کوچک هستند. Siri فضای صفحه نمایش بیشتری را از آنچه نیاز دارد نخواهد گرفت.

App Library

این روش جدید برای تفرادی  مناسب است که برنامه های زیادی دارند که در چند صفحه تقسیم می شوند. App Library یک نمایش واحد است که به طور خودکار برنامه های شما را با توجه به دسته هایی مانند سرگرمی ، سلامتی و تناسب اندام و اجتماعی مرتب می کند.

تصویر در تصویر

این ویژگی به اسن صورت است که در حالی که از یک برنامه متفاوت استفاده می کنید ، می توانید یک ویدیو پخش کنید ، آن را کوچک کنید و سپس آن را در گوشه ای پخش کنید.

 

در روز های آینده و پس از منتشر شدن اطلاعات جدید از iOS 14 در یک مقاله دیگر حتما اطلاعات جدید این سیستم عامل رو که توسط شرکت اپل مننتشر میشه رو در اختیار شما قرار میدم.