سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار تکنولوژی روز

صفحه خانگی پارسی یار درباره

راه های خالی کردن حافظه داخلی در گوشی های اندروید

امروزه گوشی هوشمند یک وسیله پرکاربرد برای همه ما می‌باشد که تمامی اطلاعات خود را در آن نگه داری می‌کنیم و همیشه در طول روز همراه ما می‌باشد. اما یکی از مشکلات کاربران، پر شدن حافظه گوشی اندروید می‌باشد که سبب اختلال در عملکرد گوشی و در نهایت هنگ کردن موبایل می‌شود. از همین رو شما باید مرتب حافظه خود را کنترل کنید تا دچار چنین مشکلاتی نشوید.

هنگامی که حافظه گوشی اندروید شما پر شود، پیغامی مانند “Insufficient Storage Available” برای شما نمایش داده خواهد شد که به معنای پر بودن حافظه داخلی گوشی شما می‌باشد. برخی اوقات می‌توانید با حذف تعدادی از تصاویر، اهنگ‌ها و برنامه های کم حجم این مشکل را بر طرف کنید اما پس از مدتی احتمالا باز هم با مشکل پر شدن حافظه داخلی مواجه می‌شوید.

بهترین راهکار برای جلوگیری از این مشکل، خرید مموری کارت یا کارت حافظه می‌باشد. زیرا با داشتن یک کارت حافظه با ظرفیت بالا تا حدودی می‌توانید از پر شدن حافظه داخلی گوشی اندروید خود جلوگیری کنید. یکی از مزیت های استفاده از کارت حافظه یا SD کارت این است که می‌توانید فایل های خود را از حافظه داخلی گوشی خود به مموری کارت انتقال دهید تا حافظه داخلی موبایلتان خالی شود.

البته گاهی اوقات هم ممکن است با وجود استفاده از کارت حافظه باز هم دچار مشکل پر شدن حافظه داخلی گوشی شوید که نشان می‌دهد یک قسمت از گوشی شما دچار مشکل شده است. حال برای حل این مشکل در ادامه با ما همراه شوید تا روش های خالی کردن حافظه داخلی گوشی اندروید را به شما آموزش دهیم.

آموزش خالی کردن حافظه داخلی گوشی اندروید

روش های خالی کردن حافظه داخلی گوشی اندروید

همانطور که در بالا گفتیم پر شدن حافظه داخلی گوشی اندروید یکی از مشکلات رایج کاربران می‌باشد که این مشکل تا حدود زیادی با استفاده از کارت حافظه قابل حل است. اما روش هایی وجود دارد که با انجام دادن آن ها می‌توانید از پر شدن حافظه داخلی گوشی اندروید خود جلوگیری و آن را خالی کنید.

1-بررسی محل ذخیره اطلاعات در گوشی

2-حذف برنامه های غیر ضروری

3-پاک کردن حافظه پنهان برنامه ها

4-حذف کردن مدیا در تلگرام و واتس اپ

5-بک آپ گرفتن از عکس ها و فیلم ها

6-استفاده از نسخه لایت برنامه ها

7- حل مشکل پر شدن حافظه گوشی اندروید با روش Factory Reset

 

منبع : تکسو

https://techsoo.com/a-few-easy-ways-to-free-up-internal-storage-on-android-phones/