سفارش تبلیغ
صبا ویژن

اخبار تکنولوژی روز

صفحه خانگی پارسی یار درباره

حل مشکل نخواندن کارت حافظه

امروزه یکی از مشکلات کابران گوشی های هوشمند، پر شدن حافظه داخلی موبایل می‌باشد. ذخیره سازی عکس و فیلم های گوشی های هوشمند نسل جدید به دلیل بالا بودن کیفیت دوربین و هچنین نصب بازی های سنگین با گرافیک بالا و تعداد زیادی برنامه کاربردی فضای زیادی از حافظه گوشی را اشغال می‌کنند. به همین جهت نیاز کاربران به خرید کارت حافظه گوشی یا مموری کارت افزایش یافته است. زیرا با استفاده از کارت حافظه فضای ذخیره سازی در گوشی افزایش پیدا می‌کند و کاربر دیگر نگرانی بابت پر شدن حافظه گوشی خود ندارد. حال باید دانست که کارت حافظه هم ممکن است دارای مشکلاتی باشد که در ادامه به آن می‌پردازیم.

یکی از مشکلات رایج کاربران گوشی هوشمند نخواندن کارت حافظه بر روی موبایل است. نخواندن کارت حافظه بر روی گوشی های هوشمند می‌تواند دلایل مختلفی از جمله استفاده از کارت حافظه تقلبی و یا ویروسی شدن آن داشته باشد. حال اگر شما هم مشکل نخواندن کارت حافظه را دارید با ما همراه شوید تا با راه حل های آن آشنا شوید.

مشکل نخواندن کارت حافظه در گوشی

چرا گوشی کارت حافظه را نمی‌خواند؟

امروزه اکثر گوشی های هوشمند به دلیل نیاز کابران به فضای ذخیره سازی بالا از انواع کارت حافظه یا SD کارت ها پشتیبانی می‌کنند. در بیشتر مواقع کارت های حافظه به راحتی بر روی گوشی نصب و شناسایی می‌شوند و می‌توان از آن ها برای ذخیره فیلم و عکس استفاده کرد. اما در برخی موارد ممکن است کارت حافظه ای که در گوشی هوشمند قرار می‌دهید شناسایی نشود. در این حالت احتمال دارد یک پیغام اخطار برو روی صفحه نمایش شما ظاهر ‌شود که یکی از رایج ترین این پیام ها، پیغام this device doesn’t support this SD card می باشد. البته گاهی اوقات هم هیچگونه پیامی مبنی بر نخواندن کارت حافظه به شما نمایش داده نمی‌شود.

مشکل نخواندن کارت حافظه دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد. شما در مرحله اول باید منبع اصلی مشکلتان را پیدا کنید. باید بفهمید آیا نخواندن کارت حافظه بر روی گوشی مربوط به خود کارت حافظه است یا اینکه تلفن همراه شما توانایی خواندن آن را ندارد. همچنین دلیل دیگری که کارت حافظه یا مموری کارت بر روی گوشی خوانده نمی‌شود استفاده از کارت حافظه تقلبی و بی کیفیت می‌باشد. به همین دلیل باید در هنگام خرید کارت حافظه حتما به اورجینال بودن آن دقت کنید تا کارت حافظه با کیفیتی بر روی گوشی خود قرار دهید. شما انواع کارت حافظه را می‌توانید در فروشگاه تکسو مشاهده کنید.

حل مشکل نخواندن کارت حافظه در گوشی

اصلی ترین دلیل نخواندن کارت حافظه؛ خراب بودن مموری کارت

شما ابتدا باید سالم بودن کارت حافظه خود را با دستگاه های دیگر بررسی کنید، زیرا در اکثر مواقع دلیل نخواندن کارت حافظه وجود مشکل در خود آن است. حال ما به شما پیشنهاد می‌کنیم که اول مموری کارت را بر روی یک گوشی دیگر تست کنید و ببینید آن را می‌خواند یا نه. اگر باز هم مشکل داشت اینبار بر روی کاپیوتر یا لپ تاپ خود آن را تست کنید و اگر باز هم کارت حافظه خوانده نشد باید بدانید که مشکل از خود مموری کارت است. زیرا اگر مموری کارت دچار مشکل باشد بر روی هیچ دستگاهی خوانده نمی‌شود.

راه برای حل مشکل نخواندن کارت حافظه در گوشی

در ادامه راه حل هایی را برای شما نوشته ایم که می‌توانند مشکل نخواندن کارت حافظه گوشی شما را حل نمایند.

- ری استارت کردن تلفن همراه برای خواندن مموری کارت

- فرمت کردن کارت حافظه

-پیدا کردن مشکل نخواندن کارت حافظه به وسیله کامپیوتر

-از بین بردن ویروس هایی که از خوانده شدن کارت حافظه جلوگیری می‌کنند

-حل مشکل نخواندن کارت حافظه به وسیله ریست فکتوری گوشی

 

منبع: https://techsoo.com/some-easy-ways-to-solve-the-problem-of-not-reading-the-memory-card/